hanya disebabkan dia se0rang kawan =.=

assalamualaikum..annye0ng hasey0..0haiy0u g0zaimasu :)

since yesterday,aku dah dapat paham alm0st all of my friend,here in UPSI...hmm...their are t0tally different fr0m th0se my friends in sec0ndary scho0l..100% different ! yang aku dapat rasa..aku terlebih menjaga hati depa yang ada dekat sini..kenapa ehh??sebab aku tak nak aku kena c0p macam time aku dekat sekolah...aku tak nak mencetus k0ntr0versi dekat sini..aku rasa aku memang dah berubah..aku lebih menjaga perkataan dengan depa yang ada dekat sini..aku tak pernah bengang dengan sesapa..aku tak pernah tengking sesapa secara terbuka..aku tak pernah keluarkan kata-kata makian...
nampakkan betapa aku menjaga perkataan yang aku keluarkan dari mulut aku...

But,scene semalam memang mencabar kredibiliti aku..mencabar sifat ustazah aku..wo0o0-wo0o0..tergugat o0o hati aku yang ternyata sejak azali memang sensitif..memang lembut..ok fine selama aku dekat sini memang aku belagak co0l..aku tak pernah tunjuk yang aku nihh sensitif..tapi itu tidak bermakna aku tak terasa dengan setiap apa yang dilakukan okleh kawan-kawan aku..



erkk =.="
she's the one wh0 supp0sed to resp0nsible on this !
disebabkan hanya sikap dia tuhh..aku tak rasa dia sedaQ dengan semua tindakan dia tuhh...aku jugak tak rasa dia sedaQ dengan semua apa yang terkeluaQ daripada mulut dia..and aku jugak rasa,dia tak sedaQ yang tak semua orang suka dengan perangai dia..
apa yang dia sedaQ,dia rasa dia bag0s sangat..dia rasa dia s0 perfect..dia rasa semua 0rang happy bila dia bukak mul0t dan start keluarkan kata-kata..mmm...
sememangnya dia tak pikiaQ apa pendapat 0rang lain...

f0r my 0pini0n,she's the m0st ann0ying when she's like that..
pernah ke hang pikiaQ weyhhh??t0long r..muhasabah diri hang sikit...kal0 nak aku t0long..meh aku nak ungkit sejenak apa yang pernah hang buat yang 0rang tak pernah nak marah,but when its y0ur turn...hang nak sangat marah kann???dengarkan yaa...

bila hang wat hingaQ,d0k panggil nama 0rang lain sana-sini..sebut kuat-kuat...0rang xmarah...
c0ntohnya hang panggil orang "bel0n" depan 0rang rmai..si buak tuhh xmarah hang p0n..0k fine kalo hang anggap tuhh small the pieces...aku abaikan...aku taw hang "happy g0 lucky" laa sangat..tapi bukan dekat semua 0rang...aku tak penah lagi tinggikan suara dekat hampa 3 0rang yang boleh aku anggap "kawan baik" dkt UPSI nihh...tapi hang..mmm...aku dah 0bserve lama dah...kal0 nak teng0k..hang boleh dah naj jadi s0rang kawan yang baik...tapi mulut hang t0tally takde insuran ! setiap ayat yang keluaQ dari mulut hang mmg bag orang terasa hati..memang bagi 0rang kecik hati..memang bagi orang boleh meraj0k weiii !!!1 agak2 r semua tuhhh...ayat hang memang xreti jaga hati kawan kann??
 BAGOS !!!

 aku mengaku aku sensitif..tapi merajuk aku kejap je..aku terasa ngan hang..takde laa satu dunia taw ! aku merajuk dengan hang tade laa satu universiti taw...ku merajuk dengan hang,tade laa satu kelas taw..aku merajuk dengan hang..even satu rumah pon xtaw !!!! s0 apa nak kec0h...aku merajuk dengan hang,hanya Allah dengan diri aku jaa taw..aku bukan berniat nak ngata hang weii..but its f0r y0ur own go0d..hang memang tak sedaQ kekurangan yang ada pada diri hang kal0 tade 0rang teg0..

0kay fine..yag paling aku terasa..lantak r memang privacy hang r kal0 nak update whatever status dekat fesbuk p0n..aku tak kesah..its y0ur w0rld..but i kinda frustrated..aku cuba s0lve pr0blem nihh dengan diri aku secara baik...aku ja0hkan diri aku sebab aku nak puj0k diri aku..aku stay away dari hang sebab aku tak nak aku nangis depan hang...tapi ini kaa jalan penyelesaian daripada hang wahai kawan???ok then..i g0t it..

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ini status fesbuk aku :
astaghfirullahalazim...
ikutkan kata hati,ikutkan kepenatan nihh mmg aku nak jaa hamburkan makian berbakul-bakul..
tapi bila difikirkan secara l0gik akal..kata2 tuhh tak membawa apapa erti,sebaliknya kemarahan diri...mmm...



 and this is hers :
ak bkan si bangang yang cari pasal msa org pnat...
ak jg bkan si bodoh yang merajuk x tentu psal mcm xda otak... 
paling penting,ak bkan jnis org y ska bt status mcm ni,,,, tp ntah,, bka fb tgk status org tu mcm ap... bikin pns,,, klu nk sgt maki,, maki jaa laaa... ni bt status plak nk sbr... huhuuhuhu... sbr dr hati laa... bkan nk up date status lak... 4 sure, ak mkin kesah dgn perangai y x menggelikan hati dan minda ku... klu nk belagak sgt,,, jgn depan ak... klu nk idup aman damai, mati dgn tenang,,, jgn BERLAGAK sgt laaa... Assalamualaikum wbt... 

(dialog filem : apa ke jadah nya engko ni jadi org... ad otak tp xnk guna, mkc bodoh....spa mkn cili dia rsa panasssss,,,,) maceh... ak balek klas nti, ak delete laa post ni...hehehehehheheheheat When i am sad, i shove in my Headphones and just ignor the Damn World

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


aku BERLAGAK ?? ok fine..cakap je laa apapa pun yang hang nak..aku terima dengan hati yang terbukak dan terluka ! aku amek kata2 instrukt0r aku..
"bila dua 0rang tengah bergadoh,s0rang kena undur diri..sebab bila dua2 bertemu..pasti akan lebih teruk"
aku akan mengundur diri...
pasai assignment yang hang cakap buat s0rang2 tuhh..i'v n0 w0rds t0 say..bila hang anggap bantuan yang dah aku buat untuk turut sama selesaikan assignment tuhh ibarat sampah je kat mata hang..anggap laa...

aku xtaw pertelingkahan nihh sampai bila..aku dah xlarat nak bursting with tears...aku xtaw mcm na nak menghadapi hang sebab semua kelas,aku akan jumpa hang..aku xtaw !!!!
if this makes u happy..sila teruskan...























Comments

  1. HUHUHU..be what u want to be~jgn hipokrit..kita nih bkn sapa2 p0n nk senangkan hati suma org..yg pnting jga hati sndri dlu~xdak sapa p0n nk jaga hati kita slain dr kita..

    ReplyDelete
  2. hehehe :) kata2 pujangga puan liyza..huh!~ dh ok dh..terlerai segala permasalahan :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

skewl!!

jenis2 kawan Akira_cinta_Nya :)